نیاز به بازبینـی در طرح های فولادی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ؛ در حال حاضر بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که دولت نمی تواند برای افرادی که خواهان دریافت مجوز هستند ، مجوز صادر نکنند. در همین رابطه بهادر احرامیان ، فعال حوزه ی فولاد بیان کرده است : فولاد حوزه ای نیست که تنها دولت و شبه دولتی ها در آن فعالیت کنند.  صنعت فولاد مثل هر رشته دیگر صنعتی است. تصور اشتباه در دهه 60 و 70 وجود داشت مبنی بر اینکه فولاد باید در انحصار دولت یا گروه های بزرگ باشد اما تجربه ثابت کرد که این یک ادعای واهی است و بخش خصوصی می‌تواند در عرصه فولاد به‌طور مستمر و موثر فعالیت کند.   

مدیرعامل فولاد یزد گفت: در عرصه فولاد، بخش خصوصی و شبه دولتی حضور دارند اما بخش عمومی به اصطلاح از روند و وضعیت روز صنعت فولاد دور است. بسیاری از طرح‌های بخش عمومی در حوزه فولاد توجیه اقتصادی ندارد اما بخش خصوصی، از همان ابتدای کار، به دنبال تحقق این هدف است و این باعث شده در بحث فولاد موفق‌تر عمل کنیم . از سوی دیگر با نگاهی دقیق تر می‌توان فهمید که بسیاری از طرح‌ها در بخش عمومی پشتوانه کارشناسی دقیقی ندارند اما ادامه پیدا می‌کنند تا اینکه در اواسط راه این پروژه‌ها به مشکل می‌خورند اما باز با اصرار و تا انتها بدون اینکه تغییری برای بهبود طرح انجام دهند ادامه پیدا می‌کند و سرمایه تلف می‌شود.

 وی افزود : گسل‌ها جابه جا شده و روندی که در پیش داریم به بازبینی در طرح‌ها رسیده است. بهتر است مسوولان شجاعت داشته باشند و تصمیمات سخت بگیرند. طرح های فولادی که دارای پیشرفت ۲۰ درصدی هستند، چنانچه بحث مالی در تامین سرمایه حل شود و سرمایه گذاری وسیعی مورد نیاز نباشد، می توان در مذاکره با طرف های خارجی تامین مالی آنها را حل کرد و به هدف سند چشم انداز 1404 دست یافت.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: